Amparà à manghjà bè
Ogettivi :
Identificà e famiglie di l’alimenti è u rollu di l’alimenti ind’è l’urganisimu.
Amparà e regule di l’equilibriu alimentare.
Materiale :
Copie di u fogliu chì vene dopu à a lezziò.
Gumette rosse, bianche, verde, castagnine, arance è gialle.
Alimenti di plasticu o ritatti d’alimenti o l’affissu scannerizatu.
Sbucinera :
Prima tappa :
Identificà i gruppi di l’alimenti
U maestru prisenta l’affissu o una seria d’alimenti (ritratti frastagliati, alimenti di (...)
Arte plastiche
Ogettivu :
Sprimesi cù i culori.
Materiale :
Una copia adattata di l’illustrazione di Gustave Doré. Gustave Doré hè cunnisciutu assai per l’incizione chì illustreghjanu e fole di Charles Perrault.
U maestru po ingrandà a fiura per fanne un affissu pè a pezza di teatru...
Sbucinera :
U maestru distribuisce una copia di u disegnu. Face parlà i zitelli nantu à a fiura è li prupone di culurisce u disegnu. Parechje cunsigne ponu esse pruposte :
Varià e tecniche.
Prupone una (...)
I cinque sensi
Ogettivu :
Cunnosce i cinque sensi è l’urgani chì li currispondenu da metteci in leia cù u mondu in giru à noi.
Materiale :
Tichette cù l’urgani di i sensi : u nasu, l’arechja, l’ochju, a manu (a pelle), a lingua.
Sbucinera :
Prima tappa :
Travagliu cullettivu :
U maestru s’appoghja nantu à u cuntrastu trà Cappuccinella Rossa è u lupu in casa di a mammone per ritruvà e parolle « ochji », « bracce », « arechje ». Prupone una seria di dumande per fà dì à ciò chì ghjovanu (...)
U tavulellu à doppia entrata
I nodi - E cantare
Ogettivi :
Esse capace d’urganizà l’infurmazione nentru à u tavulellu à doppia entrata.
Esse capace à cudificà è scudificà.
Materiale :
Una quatrittera maiò di 6 cantare nantu à 6.
Una quatrittera maiò cù sciffri da 1 à 6 nantu à e righe à fallera è cù e lettere da A à F nantu à e righe à passera.
Una quatrittera maiò cù i sciffri da 1 à 6 nantu à e cantare à fallera è cù e lettere da A à F nantu à e cantare à passera.
Listesse quatrittera in A4 da (...)
Eserziu :
Lessicu di u racontu eserciziu lessicu di u racontu
eserciziu lessicu di u racontu
Allarghera lessicale
A FAMIGLIA
Ogettivu :
Aquistà un lessicu specificu : quellu di a famiglia.
Materiale :
u disegnu di Cappuccinella Rossa, di a mamma, di a mammone
quatru di l’arburu genealogicu.
Sbucinera :
prima tappa :
U maestru face vede i trè disegni è dumanda à i zitelli qualessa hè a leia trà i trè persunagi.
Scrive dopu à u tavulone.
Cappuccinella (...)
Ghjocu : I sette sbagli
Ogettivu :
Esse capace di sprimesi di modu aiutatu.
Materiale :
duie copie A3 di a fiura numaru 2. Nantu à a seconda fiura, ci sò sette sbaglii da truvà. Sugne copie di ste fiure A4 per i zitelli.
Sbucinera :
Prima tappa :
travagliu individuale
U maestru distribbuisce e fiure è spieca a cunsigna. _ Lascia dopu 15 minuti à i zitelli per truvà i sbaglii.
Seconda tappa :
Travagliu cullettivu
Valutazione cullettiva di i sette sbaglii. U maestru face ripete (...)
Prisentazione di u racontu
Nivellu : Ciculu 1 , 2 è 3
Ogettivi :
Entre in litteratura
Stà à senta è capi un racontu
Sprimesi nantu à un racontu
Materiale :
U racontu dettu (si sceglie a versione più adatta di u racontu)
Una seria di 14 fiure A3 in culore (illustrazione di Musiconte Le Petit Chaperon Rouge, Ed Nathan »)
Sbucinera :
Seanza 1 :
I zitelli so adduniti cù a maestra, à u calmu, in un attitutine favurevule per stà à sente. A maestra dice u racontu, sanu sanu, fendu (...)
A STRUTTURA SCHIAMATIVA : TAMANTU + NOME
Ogettivi :
Acquistà una struttura schiamativa : Tamantu + nome Materiale :
A fiura 10 di u racontu
Sbucinera :
Prima tappa
A fiura 10 hè appiccata à u tavulone. U maestru dumanda à i zitelli :
« perchè chì Cappuccinella Rossa hè stunata ? »
« Chì dice C. R. à u lupu ? »
Si face ripete à i zitelli :
Tamanti ochji ! Tamante bracce ! Tamanti denti ! Tamante arechje ! di modu cullettivu po individuale.
Ci vole à esse attenti à a spressione. (...)
Amparera di una filastrocca
Ogettivu :
Esse capace di dì di modu currettu una filastrocca.
Materiale :
Tichette cù un cappuccinu neru, un cappuccinu giallu, un cappuccinu verde, un cappuccinu rossu, una strega, una ghjallina, un tupichjulu, Cappuccinella Rossa.
A filastrocca nantu à un affissu (prisentata solu quandu chì a filastrocca hè sappiuta bè da tutti).
Cappuccini
Cappuccinu neru
Di a stregarella
Cappuccinu giallu
Di a ghjallinella
Cappuccinu verde
Di a tuparella (...)
Verbi in -à à a terza persona di u singulare è di u plurale
Ogettivu :
Sapè conghjucà i verbi à a terza persona di u singulare è di u plurale di u presente
Materiale :
fiure 6, 13, 4, 14
SBUCINERA :
Prima tapa :
E quattru fiure sò appiccate à u tavulone. U maestru dumanda :
Fiura 6 : chì face u lupu ? U lupu pichja à a porta
Fiura 13 : chì face u cacciadore ? U cacciadore tomba u lupu
Fiura 4 : Chì facenu Cappuccinella Rossa è u lupu ? Cappuccinella Rossa è u lupu parlanu
Fiura 14 (...)
Ogettivu :
Cunnosce a scrittura d’una decina di parolle di u lessicu
Materiale :
una seria d’esercizii da prupone à i zitelli in travagliu individuale o cullettivu. Certi ponu esse pruposti à u tavulone.
Sbucinera :
U maestru hà sceltu e parolle da amparà.
Vale à dì : u lupu, a casuccia, u vasettu, u mazulu, a camisgia di notte, a strada, u biscottu.
E parolle ponu esse scritte nentru à un ripertoriu di parolle corse.
Eserciziu 1
I zitelli devenu scrive e risposte à l’induvinelle à u (...)
Lettura
Appruntà u riassuntu
Ogettivi :
Esse capace di fà a sintesi di u racontu.
Materiale :
E fiure di u racontu.
Sbucinera :
Prima tappa :
E fiure sò appiccate à u tavulone. U maestru dumanda à i zitelli qualesse sò e fiure chì si ponu caccià senza impedisce a capiscera di u filu di u racontu. Nasce u cuntrastu. (U maestru ritenerà, per un dettu, e fiure 2, 4, 6, 10 è 13.)
Siconda tappa :
Custruzzione di u riassuntu ( Travagliu cullettivu, à bocca.)
U maestru riparte da e cinque (...)
Spressione è cumunicazione
I CUNTRASTI
Nivellu : Ciculi 1, 2 è 3 Ogettivi :
Purtà i zitelli à avè una spressione linda
Favurizà a memurizazione da permette di rinvestisce strutture è lessicu Materiale * E fiure chì currispondenu à i cuntrasti pruposti. Sbucinera Tappa 1 : U maestru prupone a fiura chì currisponde à u cuntrastu sceltu. (esempiu : a fiura 2 currisponde à u cuntrastu trà Cappuccinella Rossa è a mamma). U maestru prupone e frase di u cuntrastu di modu teatrinu. Ripiglia dopu (...)