Articuli

  • Scuperta di u mondu : Manghjà bè - Janvier 2007

    Amparà à manghjà bè Ogettivi : Identificà e famiglie di l’alimenti è u rollu di l’alimenti ind’è l’urganisimu. Amparà e regule di l’equilibriu alimentare. Materiale : Copie di u fogliu chì vene dopu à a lezziò. Gumette rosse, bianche, verde, castagnine, arance è gialle. Alimenti di plasticu o ritatti d’alimenti o l’affissu scannerizatu. Sbucinera : Prima tappa : Identificà i gruppi di l’alimenti U maestru prisenta l’affissu o una seria d’alimenti (ritratti frastagliati, alimenti di (...)
  • Arte plastiche - Janvier 2007

    Arte plastiche Ogettivu : Sprimesi cù i culori. Materiale : Una copia adattata di l’illustrazione di Gustave Doré. Gustave Doré hè cunnisciutu assai per l’incizione chì illustreghjanu e fole di Charles Perrault. U maestru po ingrandà a fiura per fanne un affissu pè a pezza di teatru... Sbucinera : U maestru distribuisce una copia di u disegnu. Face parlà i zitelli nantu à a fiura è li prupone di culurisce u disegnu. Parechje cunsigne ponu esse pruposte : Varià e tecniche. Prupone una (...)
  • I cinqui sensi - Janvier 2007

    I cinque sensi Ogettivu : Cunnosce i cinque sensi è l’urgani chì li currispondenu da metteci in leia cù u mondu in giru à noi. Materiale : Tichette cù l’urgani di i sensi : u nasu, l’arechja, l’ochju, a manu (a pelle), a lingua. Sbucinera : Prima tappa : Travagliu cullettivu : U maestru s’appoghja nantu à u cuntrastu trà Cappuccinella Rossa è u lupu in casa di a mammone per ritruvà e parolle « ochji », « bracce », « arechje ». Prupone una seria di dumande per fà dì à ciò chì ghjovanu (...)
  • Matematiche - Janvier 2007

    U tavulellu à doppia entrata I nodi - E cantare Ogettivi : Esse capace d’urganizà l’infurmazione nentru à u tavulellu à doppia entrata. Esse capace à cudificà è scudificà. Materiale : Una quatrittera maiò di 6 cantare nantu à 6. Una quatrittera maiò cù sciffri da 1 à 6 nantu à e righe à fallera è cù e lettere da A à F nantu à e righe à passera. Una quatrittera maiò cù i sciffri da 1 à 6 nantu à e cantare à fallera è cù e lettere da A à F nantu à e cantare à passera. Listesse quatrittera in A4 da (...)
  • Lessicu - Janvier 2007

    Eserziu : Lessicu di u racontu eserciziu lessicu di u racontu eserciziu lessicu di u racontu Allarghera lessicale A FAMIGLIA Ogettivu : Aquistà un lessicu specificu : quellu di a famiglia. Materiale : u disegnu di Cappuccinella Rossa, di a mamma, di a mammone quatru di l’arburu genealogicu. Sbucinera : prima tappa : U maestru face vede i trè disegni è dumanda à i zitelli qualessa hè a leia trà i trè persunagi. Scrive dopu à u tavulone. Cappuccinella (...)
  • Ghjocu : I sette sbagli - Janvier 2007

    Ghjocu : I sette sbagli Ogettivu : Esse capace di sprimesi di modu aiutatu. Materiale : duie copie A3 di a fiura numaru 2. Nantu à a seconda fiura, ci sò sette sbaglii da truvà. Sugne copie di ste fiure A4 per i zitelli. Sbucinera : Prima tappa : travagliu individuale U maestru distribbuisce e fiure è spieca a cunsigna. _ Lascia dopu 15 minuti à i zitelli per truvà i sbaglii. Seconda tappa : Travagliu cullettivu Valutazione cullettiva di i sette sbaglii. U maestru face ripete (...)
  • Spressione è cumunicazione : Prisentazione di u racontu - Janvier 2007

    Prisentazione di u racontu Nivellu : Ciculu 1 , 2 è 3 Ogettivi : Entre in litteratura Stà à senta è capi un racontu Sprimesi nantu à un racontu Materiale : U racontu dettu (si sceglie a versione più adatta di u racontu) Una seria di 14 fiure A3 in culore (illustrazione di Musiconte Le Petit Chaperon Rouge, Ed Nathan ») Sbucinera : Seanza 1 : I zitelli so adduniti cù a maestra, à u calmu, in un attitutine favurevule per stà à sente. A maestra dice u racontu, sanu sanu, fendu (...)
  • Grammatica - Janvier 2007

    A STRUTTURA SCHIAMATIVA : TAMANTU + NOME Ogettivi : Acquistà una struttura schiamativa : Tamantu + nome Materiale : A fiura 10 di u racontu Sbucinera : Prima tappa A fiura 10 hè appiccata à u tavulone. U maestru dumanda à i zitelli : « perchè chì Cappuccinella Rossa hè stunata ? » « Chì dice C. R. à u lupu ? » Si face ripete à i zitelli : Tamanti ochji ! Tamante bracce ! Tamanti denti ! Tamante arechje ! di modu cullettivu po individuale. Ci vole à esse attenti à a spressione. (...)
  • Filastrocca - Janvier 2007

    Amparera di una filastrocca Ogettivu : Esse capace di dì di modu currettu una filastrocca. Materiale : Tichette cù un cappuccinu neru, un cappuccinu giallu, un cappuccinu verde, un cappuccinu rossu, una strega, una ghjallina, un tupichjulu, Cappuccinella Rossa. A filastrocca nantu à un affissu (prisentata solu quandu chì a filastrocca hè sappiuta bè da tutti). Cappuccini Cappuccinu neru Di a stregarella Cappuccinu giallu Di a ghjallinella Cappuccinu verde Di a tuparella (...)
  • Conghjucazione - Janvier 2007

    Verbi in -à à a terza persona di u singulare è di u plurale Ogettivu : Sapè conghjucà i verbi à a terza persona di u singulare è di u plurale di u presente Materiale : fiure 6, 13, 4, 14 SBUCINERA : Prima tapa : E quattru fiure sò appiccate à u tavulone. U maestru dumanda : Fiura 6 : chì face u lupu ? U lupu pichja à a porta Fiura 13 : chì face u cacciadore ? U cacciadore tomba u lupu Fiura 4 : Chì facenu Cappuccinella Rossa è u lupu ? Cappuccinella Rossa è u lupu parlanu Fiura 14 (...)
  • Ortograffia - Janvier 2007

    Ogettivu : Cunnosce a scrittura d’una decina di parolle di u lessicu Materiale : una seria d’esercizii da prupone à i zitelli in travagliu individuale o cullettivu. Certi ponu esse pruposti à u tavulone. Sbucinera : U maestru hà sceltu e parolle da amparà. Vale à dì : u lupu, a casuccia, u vasettu, u mazulu, a camisgia di notte, a strada, u biscottu. E parolle ponu esse scritte nentru à un ripertoriu di parolle corse. Eserciziu 1 I zitelli devenu scrive e risposte à l’induvinelle à u (...)
  • Riassuntu - Janvier 2007

    Lettura Appruntà u riassuntu Ogettivi : Esse capace di fà a sintesi di u racontu. Materiale : E fiure di u racontu. Sbucinera : Prima tappa : E fiure sò appiccate à u tavulone. U maestru dumanda à i zitelli qualesse sò e fiure chì si ponu caccià senza impedisce a capiscera di u filu di u racontu. Nasce u cuntrastu. (U maestru ritenerà, per un dettu, e fiure 2, 4, 6, 10 è 13.) Siconda tappa : Custruzzione di u riassuntu ( Travagliu cullettivu, à bocca.) U maestru riparte da e cinque (...)
  • Scrittura - Janvier 2007

    Scrittura C2 scrittura C2
  • Spressione è cumunicazione pè u ciculu 2 : i cuntrasti - Janvier 2007

    Spressione è cumunicazione I CUNTRASTI Nivellu : Ciculi 1, 2 è 3 Ogettivi : Purtà i zitelli à avè una spressione linda Favurizà a memurizazione da permette di rinvestisce strutture è lessicu Materiale * E fiure chì currispondenu à i cuntrasti pruposti. Sbucinera Tappa 1 : U maestru prupone a fiura chì currisponde à u cuntrastu sceltu. (esempiu : a fiura 2 currisponde à u cuntrastu trà Cappuccinella Rossa è a mamma). U maestru prupone e frase di u cuntrastu di modu teatrinu. Ripiglia dopu (...)