Articuli

  • Scuperta di u mondu : Fiscia animali mansi è salvatichi - Janvier 2007

    Animali mansi è salvatichi Ogettivi : sapè u nome d’unepochi d’animali di Corsica sapè fà a scelta trà mansu è salvaticu Materiale : ritratti o ghjoculi chì rapresentanu animali Sbucinera : 1ma seenza : u maestru mostra un animale. I zitelli dicenu u so nome s’elli u sanu o sinò u maestru u dice è u face ripete cullettivamente è individualamente. Face listessa per ogni animale. (pò piglià più d’una seenza ma ùn vole dì). 2da seenza : u maestru dumanda cumu si pò fà pè spicca (...)
  • Scuperta di u mondu : frutti è lecumi - Janvier 2007

    Fiscia frutti è lecumi Ogettivi : sapè u nome d’unepochi di frutti è lecumi sapè fà a scelta trà frutti è lecumi Consiglii : si tratterà capunanzu di u manghjà cù e nuzioni di ripastu è di sfarenti gusti (salitu, dolce, .) Materiale : veri frutti è lecumi o ghjoculi chì rapresentanu frutti è lecumi. Sbucinera : 1ma seenza : u maestru mostra un F o un L. i zitelli dicenu u so nome s’elli u sanu o sinò u maestru u dice è u face ripete cullettivamente è individualamente. Face listessa per (...)
  • Scuperta di u mondu : I periculi - Janvier 2007

    I periculi Ogettivi : fà piglià cuscenza à i zitelli di u periculu in casa, in scola è in carrughju ; fà ricunnosce i codici di i pannelli chì annunzianu un periculu Materiale : pannelli in cartone d’interdizzione ; scatule o buttiglie viote chì indicheghjanu un periculu ; affissu d’una situazione glubale di periculi in casa ; fisce. Sbucinera : Prima tappa : A partesi da l’affissu si face una lettura di a figura per truvà l’azzione periculose. Ùn ci vole micca à tuccà : (...)
  • Arte plastiche - Janvier 2007

    U rossu Ogettivi : fà scopre u culore rossu cù u materiale di a scola (cartine, ghjoculi, affissi ...) discrive à Cappuccinella Rossa è fà risorte u culore di u cappuccinu è di u so mantellu. Materiale : cartine, ghjoculi, pittura, feltri, mine... fisce. Sbucinera : Prima tappa : i zitelli averanu scupertu a nuzione di rossu cù u materiale di a scola (cartine, ghjoculi, ...) Li si face ripete di manera culletiva è individuale : « A cartina hè rossa » in spressione aiutata. (...)
  • Agisce inde u mondu - Janvier 2007

    U lupu è l’agnelli u lupu è l’agnelli Apertu-Chjosu Apertu-Chjosu Nentru-Fora Nentru-Fora
  • Verificazione di a capiscera - Janvier 2007

    Verificazione di a capiscera Ciculu 1 Ogettivu : Assigurassi di a struttura tempurale di u racontu. Materiale : E fiure Nu 2, 4, 10, 12 è 14 (A 3) Sbucinera : Travagliu cullettivu : E trè, quattru o cinque fiure sò appiccicate à u tavulone in disordine. Si facenu ritruvà e frase-chjave à bocca po si dumanda à un zitellu di rimette e fiure in ordine. A so pruposta serà valitata da l’altri è da u maestru. Verificazione di a capiscera (...)
  • Spressione è cumunicazione pè ciculu 1 :i cuntrasti - Janvier 2007

    Spressione è cumunicazione I CUNTRASTI Nivellu : Ciculi 1, 2 è 3 Ogettivi : Purtà i zitelli à avè una spressione linda Favurizà a memurizazione da permette di rinvestisce strutture è lessicu Materiale : E fiure chì currispondenu à i cuntrasti pruposti. Sbucinera : 1a tappa : U maestru prupone a fiura chì currisponde à u cuntrastu sceltu. (esempiu : a fiura 2 currisponde à u cuntrastu trà Cappuccinella Rossa è a mamma). U maestru prupone e frase di u cuntrastu di modu teatrinu. (...)
  • Presentazione di u racontu - Janvier 2007

    Prisentazione di u racontu Nivellu : Ciculu 1 , 2 è 3 Ogettivi : Entre in litteratura Stà à senta è capi un racontu Sprimesi nantu à un racontu Materiale : U racontu dettu (si sceglie a versione più adatta di u racontu) Una seria di 14 fiure A3 in culore (illustrazione di Musiconte Le Petit Chaperon Rouge, Ed Nathan ») Sbucinera : Seanza 1 : I zitelli so adduniti cù a maestra, à u calmu, in un attitutine favurevule per stà à sente. A maestra dice u racontu, sanu sanu, fendu (...)
  • Lessicu - Janvier 2007

    Lessicu fiore ciculu 1 : Lessicu fiore c1 Lessicu fiore c1 Fisce di u scularu pè u ciculu 1 : fiscia lessicu c1.1 fiscia lessicu c1.1 Fiscia lessicu c1.2 Fiscia lessicu c1.2 fiscia lessicu c1.3 fiscia lessicu c1.3 Fiscia lessicu c1.4 Fiscia lessicu c1.4 Fiscia lessicu c1.5 Fiscia lessicu c1.5
  • Scrittura - Janvier 2007

    Graffisimi in leia cù u tema. Si travaglierà prima in seenza d’educazione fisica po si feranu attività di graffisimu cù scrittori sfarenti (ditu, calcinelle, pinnellu) per ghjunghje à l’adopru di a mina. Si feranu dinò scambià i puntelli : rena, tavulone, foglii ... In tutte st’ attività, ci vole à insiste nant’à a precizione è u sensu di u gestu. I camini di u lupu : linee urizuntale. U mazzulu di fiori : i ponti I spurtelli : linee urizuntale è verticale. I camini di Cappuccinella Rossa : (...)
  • Lettura - Janvier 2007

    PS, MS : Ricunniscenza glubbale di e parolle « casa è lupu » Si travaglierà di modu cullettivu, à u tavulone, nant’à e parolle « CASA, LUPU » in lettare capitale di stamperia prima di fà a fiscia di u scularu . GS : Ricunniscenza glubbale di e parolle « casa », « lupu » è « mamma » ind’è e trè scritture à u tavulone prima di fà a fiscia di u scularu . Materiale : fiure è tichette spiccate è fiscia di u scularu. Lettura (...)
  • Grammatica - Janvier 2007

    Ogettivi : travaglià nantu à a struttura : induve vai ? vò ind’è mammò. Amparà à cunghjungà u verbiu andà à a prima persona di u singulare : vò. Creà una vera situazione di cumunicazione , à partesi da a fola di Cappuccinella rossa : u cuntrastu cù u lupu. Rinvestisce a nuzione amparata Materiale : Fiure : Petru - Maria - babbone- u duttore- u dentistu- ziu Antone- zia santa- mamma- babbu- Tichetta cù a parolla : ind’è Sbucinera A maestra dice a frasa di u cuntrastu ciculu 2 « (...)
  • Filastrocca - Janvier 2007

    Amparà una filastrocca : A me puppunuccia cara di Maria Antonia Salini. Ogettivi : Amparà una filastrocca. Stagliane e parolle. Cantalla cù garbu. Favurì a cuurdinazione mutrice è cuntinivà a scumpertera di a persona Circà qualessi ponu esse i gesti d’accumpagnamentu A me puppunuccia cara Chjara Stella, Stella Chjara A me puppunuccia cara Voli andà à spassighjà A ghjucà è à cantà ? Metti allora u cappuccinu Micca u rossu ma u turchinu Metti dinò i to guanti Micca i neri ma i bianchi È (...)
  • Cunghjucazione - Janvier 2007

    Ogettivu : Capisce un ordine datu à u modu imperativu (forma affirmativa è negativa). Sapè aduprà l’imperativu di un verbiu in « à », à e duie forme. Sbucinera : Prima seanza : Ci n’hè unu chì hà da fà a mamma è chì hà da dà l’ordine. L’altri sò tutti Cappuccinella Rossa è ubediscenu à a so mamma. A mamma dice : « O Cappucinè...... » salta /ùn saltà più mughja / ùn mughjà più marchja / ùn marchjà più NB : Á principiu u maestru face a mamma. Dopu, hè rimpiazzatu da un zitellu. Seconda seanza : (...)
  • Cuntrasti - Janvier 2007

    Ogettivu : - Favurizà a spressione è a cumunicazione Materiale : - Duie mariunette : quella di a mamma è quella di Cappuccinella Rossa. Sbucinera : U maestru prupone un cuntrastu da fà mette in scena da i zitelli. Si puderebbe dinò fà creà u cuntrastu da i zitelli da per elli di modu cullettivu. Cuntrastu GS A MAMMA (davanti à a casa, a mamma chjama) : « O Cappuccinè induve sì ? CAPPUCCINELLA ROSSA (risponde) : « Sò quì, mi ghjocu fora, chì voli o mà ? A MAMMA : Mammone hè malata, portali stu (...)