Scrittura
Cupià a fiscia d’identità di a ghjira. Da vede u mudellu in u ducumentu di scenze, cù e fisce d’identità di l’arburi è di i funghi.
Scrittura C3 Scrittura fiscia Scrittura fiscia
Funulugia
Ogettivu :
Cunnosce u funziunamentu di a lingua
Purtà i zitelli à cunnosce e particularità funulogiche di a lingua corsa
Materiale :
E parolle di u lessicu
Sbucinera :
U maestru dumanda à i zitelli di ritruvà e parolle di u racontu cù u sonu [tj] o cù l’intricciata « chj » : un vechju, chjamatu, a chjarina, una arechja, chjucu, techju, chjamà, una chjave .
E parolle sò scritte à u tavulone . Si classificheghjanu ste parolle segondu a piazza di l’intricciata « chj » nentr’à a (...)
Presentazione di u racontu
Ogettivi :
Entre in literatura ;
Fà capì u sensu generale di a fola
Materiale :
Una seria di fiure (A3) di u racontu
Sbucinera :
Prima tappa : U maestru dice u racontu (ùn leghje micca) mustrendu e fiure chì ghjovanu di puntelli per aiutà a capiscera.
E fiure sò appiccicate à u tavulone in l’ordine crunulogicu è u racontu hè dettu sanu sanu.
Seconda tappa : U maestru dice un’antra volta u racontu e principia un travagliu di spressione aiutata cù dumande è (...)
Lessicu
Ogettivu :
Acquistà e parolle di u racontu
Materiale :
Disegni chì raprisentanu e parolle da studià. Sti disegni puderanu esse incullati nant’à a carta di Bristol o plastificati da pudè esse manighjati.
Ciculu III U larice
U faiu
U liccinu
U ghjallistorzu
U paracqua
U scupinu
U culumbellu
A ghjallina
U falzu buletru
A chjarina
Scioglie
Risparà
Fà arechje di marcante
Sciacassi
Guarisce
Hè cuccagna
Sbucinera :
Travagliu cullettivu :
U maestru face vede un (...)
Lettura
Ciculu 3 :
CE2 : Testu à tufoni.
CM : Rimessa in ordine di frase da ritruvà u filu di u racontu
Lettura C3
Lettura C3
Lettura fiscia 1
Lettura fiscia 1
Lettura fiscia 2
Lettura fiscia 2
Ortograffia
Ciculu 3 (CM)
L’accordu nentru à u gruppu numinale
Ogettivu :
Cunnosce u funziunamentu di a lingua
Ammaestrà l’accordu nenrtru à u gruppu numinale
Materiale :
A fiura Nu 7 (A3)
Sbucinera :
Prima tappa : travagliu à bocca
I zitelli osservanu a fiura.
A maestra dumanda : “Chì face Taviu ?” « Taviu manghja una frittata ». « Cumu hè a frittata ? « A frittata hè cotta »
A maestra scrive tandu à u tavulone cambiendu di culore pè e finale di u gruppu numinale :
« Nantu à u (...)
Verificazione di a capiscera
Ogettivu :
Verificà a capiscera di u racontu.
Materiale :
Una seria di 10 frase
Sbucinera :
Travagliu cullettivu :
Prupone una seria di 10 frase scritte à u tavulone da dì s’elle sò vere o falze :
1. Simu di veranu ind’è a furesta di Tartaghjine.
2. Un omu chjamatu Taviu vene à coglie i funghi per vendeli à u marcatu d’Aiacciu.
3. Addisperate, e ghjire vanu à dumandà cunsigliu à i funghi.
4. A Signora di a furesta ricusa di purtà aiutu à i funghi .
5. A (...)
Grammatica
Ciculu 3 (CM)
U cumplementu di u verbiu
Ogettivi :
cunnosce u funziunamentu di a lingua
ammaestra una struttura specifica di a lingua corsa ( verbii transitivi + prepusizione « à »)
acquistà una cuscenza metalinguistica
Sbucinera :
Prima tappa : analisi di a frasa simplice
U maestru scrive à u tavulone e frase :
A Signora di a furesta chjama u so cane.
A Signora di a furesta chjama à Taviu.
Face analizà a prima frasa : inguatrà u verbiu, sottulineà u sugettu d’un culore (...)
Ogettivu :
Purtà i zitelli à sprimesi à partesi da un puntellu cunnisciutu.
Materiale :
A fiura n° 1O in A4 ( fiura « b ») è a listessa fiura cù 8 sfarenze da truvà (fiura « a »)
Sbucinera :
A maestra distribbuisce e duie fiure (copie in A4) à ogni zitellu. Li prupone di truvà l’ottu sfarenze. I lascia riflette è circà mentre dece minuti.
Dopu, mette in opera un travagliu cullettivu. I zitelli sò interrugati unu dopu à l’altru per prupone e sfarenze trove. A maestra serà attente à fà ripete e (...)
Cunghjucazione
Ciculu 3 (CE2)
U passatu cumpostu Ogettivu :
Cunnosce u funziunamentu di a lingua
Sapè custruisce u passatu cumpostu di i verbii in « à » ( custruzzione cù l’ ausiliariu « avè »)
Sbucinera :
Prima tappa : Travagliu à bocca
U maestru ripiglia u filu di u racontu. Ripiglia l’azzione aduprendu u passatu cumpostu ind’è e so dumande :
Ch’anu fattu i funghi in a chjarina ?
→ I funghi anu urganizatu una riunione in a chjarina.
Ch’anu prupostu e ghjire ?
→ E ghjire anu (...)
Spressione è cumunicazione
Ciculu 3 Riscrittura teatrale di u racontu
Ogettivi :
Cunnosce u funziunamentu di a lingua.
Passà di u discorsu indirettu à u discorsu direttu.
Cunnosce e regule di scritture di i dialoghi è di u teatru.
Sbucinera : A maestra prupone à i zitelli di mette in scena u racontu di a Signora di a furesta per un spetaculu di a scola. Li tocca à decide d’aghjustà i persunagi di i funghi. S’appughjerà nantu à u racontu per u ciculu III (u testu cumplettu). Pianu pianu, a (...)
U passatu landanu (passatu semplice)
Ogettivi :
Cunnosce u funziunamentu di a lingua
Cunnosce è aduprà u passatu landanu di i verbii in « à » à a terza persona di u singulare è à a terza persona di u plurale
Sbucinera :
Prima tappa : travagliu à bocca U maestru dumanda à i zitelli di ritruvà e forme verbale di u racontu à u (...)