Articuli

  • Scrittura - Janvier 2007

    Scrittura Cupià a fiscia d’identità di a ghjira. Da vede u mudellu in u ducumentu di scenze, cù e fisce d’identità di l’arburi è di i funghi. Scrittura C3 Scrittura fiscia Scrittura fiscia
  • Funulugia - Janvier 2007

    Funulugia Ogettivu : Cunnosce u funziunamentu di a lingua Purtà i zitelli à cunnosce e particularità funulogiche di a lingua corsa Materiale : E parolle di u lessicu Sbucinera : U maestru dumanda à i zitelli di ritruvà e parolle di u racontu cù u sonu [tj] o cù l’intricciata « chj » : un vechju, chjamatu, a chjarina, una arechja, chjucu, techju, chjamà, una chjave . E parolle sò scritte à u tavulone . Si classificheghjanu ste parolle segondu a piazza di l’intricciata « chj » nentr’à a (...)
  • Presentazione di u racontu - Janvier 2007

    Presentazione di u racontu Ogettivi : Entre in literatura ; Fà capì u sensu generale di a fola Materiale : Una seria di fiure (A3) di u racontu Sbucinera : Prima tappa : U maestru dice u racontu (ùn leghje micca) mustrendu e fiure chì ghjovanu di puntelli per aiutà a capiscera. E fiure sò appiccicate à u tavulone in l’ordine crunulogicu è u racontu hè dettu sanu sanu. Seconda tappa : U maestru dice un’antra volta u racontu e principia un travagliu di spressione aiutata cù dumande è (...)
  • Lessicu - Janvier 2007

    Lessicu Ogettivu : Acquistà e parolle di u racontu Materiale : Disegni chì raprisentanu e parolle da studià. Sti disegni puderanu esse incullati nant’à a carta di Bristol o plastificati da pudè esse manighjati. Ciculu III U larice U faiu U liccinu U ghjallistorzu U paracqua U scupinu U culumbellu A ghjallina U falzu buletru A chjarina Scioglie Risparà Fà arechje di marcante Sciacassi Guarisce Hè cuccagna Sbucinera : Travagliu cullettivu : U maestru face vede un (...)
  • Lettura - Janvier 2007

    Lettura Ciculu 3 : CE2 : Testu à tufoni. CM : Rimessa in ordine di frase da ritruvà u filu di u racontu Lettura C3 Lettura C3 Lettura fiscia 1 Lettura fiscia 1 Lettura fiscia 2 Lettura fiscia 2
  • Ortograffia - Janvier 2007

    Ortograffia Ciculu 3 (CM) L’accordu nentru à u gruppu numinale Ogettivu : Cunnosce u funziunamentu di a lingua Ammaestrà l’accordu nenrtru à u gruppu numinale Materiale : A fiura Nu 7 (A3) Sbucinera : Prima tappa : travagliu à bocca I zitelli osservanu a fiura. A maestra dumanda : “Chì face Taviu ?” « Taviu manghja una frittata ». « Cumu hè a frittata ? « A frittata hè cotta » A maestra scrive tandu à u tavulone cambiendu di culore pè e finale di u gruppu numinale : « Nantu à u (...)
  • Verificazione di a capiscera - Janvier 2007

    Verificazione di a capiscera Ogettivu : Verificà a capiscera di u racontu. Materiale : Una seria di 10 frase Sbucinera : Travagliu cullettivu : Prupone una seria di 10 frase scritte à u tavulone da dì s’elle sò vere o falze : 1. Simu di veranu ind’è a furesta di Tartaghjine. 2. Un omu chjamatu Taviu vene à coglie i funghi per vendeli à u marcatu d’Aiacciu. 3. Addisperate, e ghjire vanu à dumandà cunsigliu à i funghi. 4. A Signora di a furesta ricusa di purtà aiutu à i funghi . 5. A (...)
  • Grammatica - Janvier 2007

    Grammatica Ciculu 3 (CM) U cumplementu di u verbiu Ogettivi : cunnosce u funziunamentu di a lingua ammaestra una struttura specifica di a lingua corsa ( verbii transitivi + prepusizione « à ») acquistà una cuscenza metalinguistica Sbucinera : Prima tappa : analisi di a frasa simplice U maestru scrive à u tavulone e frase : A Signora di a furesta chjama u so cane. A Signora di a furesta chjama à Taviu. Face analizà a prima frasa : inguatrà u verbiu, sottulineà u sugettu d’un culore (...)
  • ghjocu di i 8 sbagli - Janvier 2007

    Ogettivu : Purtà i zitelli à sprimesi à partesi da un puntellu cunnisciutu. Materiale : A fiura n° 1O in A4 ( fiura « b ») è a listessa fiura cù 8 sfarenze da truvà (fiura « a ») Sbucinera : A maestra distribbuisce e duie fiure (copie in A4) à ogni zitellu. Li prupone di truvà l’ottu sfarenze. I lascia riflette è circà mentre dece minuti. Dopu, mette in opera un travagliu cullettivu. I zitelli sò interrugati unu dopu à l’altru per prupone e sfarenze trove. A maestra serà attente à fà ripete e (...)
  • conghjucazione CE2 - Janvier 2007

    Cunghjucazione Ciculu 3 (CE2) U passatu cumpostu Ogettivu : Cunnosce u funziunamentu di a lingua Sapè custruisce u passatu cumpostu di i verbii in « à » ( custruzzione cù l’ ausiliariu « avè ») Sbucinera : Prima tappa : Travagliu à bocca U maestru ripiglia u filu di u racontu. Ripiglia l’azzione aduprendu u passatu cumpostu ind’è e so dumande : Ch’anu fattu i funghi in a chjarina ? → I funghi anu urganizatu una riunione in a chjarina. Ch’anu prupostu e ghjire ? → E ghjire anu (...)
  • Riscrittura teatrale di u racontu - Janvier 2007

    Spressione è cumunicazione Ciculu 3 Riscrittura teatrale di u racontu Ogettivi : Cunnosce u funziunamentu di a lingua. Passà di u discorsu indirettu à u discorsu direttu. Cunnosce e regule di scritture di i dialoghi è di u teatru. Sbucinera : A maestra prupone à i zitelli di mette in scena u racontu di a Signora di a furesta per un spetaculu di a scola. Li tocca à decide d’aghjustà i persunagi di i funghi. S’appughjerà nantu à u racontu per u ciculu III (u testu cumplettu). Pianu pianu, a (...)
  • Conghjucazione cm - Janvier 2007

    U passatu landanu (passatu semplice) Ogettivi : Cunnosce u funziunamentu di a lingua Cunnosce è aduprà u passatu landanu di i verbii in « à » à a terza persona di u singulare è à a terza persona di u plurale Sbucinera : Prima tappa : travagliu à bocca U maestru dumanda à i zitelli di ritruvà e forme verbale di u racontu à u (...)